Ingatlan adás-vétel etikusan avagy, hogyan érezheti magát biztonságban az ügyfél?

2018. július 2. | A Magyar ingatlanközvetítők Országos Szövetsége 2014-ben adta hírül, hogy elkészült az Ingatlanszakma Etikai Normagyűjteménye, amely hatalmas lépés volt akkoriban a szakma megújulásának és a kibicektől való megtisztításának irányába.

A remény akkoriban így szólt: „Az Etikai Kódex érvénybe léptetésével elindul az a folyamat, amely során az etikusan működő szakemberek közösen vissza tudják majd helyezni a szakma méltóságát az azt megillető helyre, és amelynek következtében az iparágban hosszabb távon olyan emberek fognak dolgozni, akik ténylegesen kiszolgálják az ügyfelek igényeit.”

Erről a filozófiáról, az ingatlanközvetítőket körül lengő megítélésről és a címben megfogalmazott kérdésről beszélgetek Kovács Lászlóval, a TREND Ingatlanügynökség tulajdonosával.

A saját életem példájával kezdeném: 2011-ben Székesfehérváron végeztem ingatlanközvetítői iskolában, ahová egy évig jártam. Szerencsésnek vélem magam, hiszen olyan idősebb, nagy tapasztalattal rendelkező tanáraim voltak, akik arra tanítottak, hogy az ingatlanközvetítés a bizalomra épül, az emberek bizalmát kell megnyerni és nem utolsó sorban megtartani. Ez viszont csak és kizárólag etikus magatartással lehetséges.  Így nem is kérdés, hogy ezt a filozófiát magamévá tettem, s ennek megfelelően végzem a munkámat.

A te esetedben a TREND Ingatlanügynökség egy olyan brend, ami hosszú évek kemény munkájával alakult ki. A jó hírnév kialakítása is nagy munka, de annak megtartása talán méginkább. Én azt szoktam, mondani - s bocsánat, hogy más szakmából hozok példát - de elég, hogy egy étteremben egyszer hozzanak ki rossz ételt, vagy legyen kellemetlen a kiszolgálás, én nem megyek többször oda. Ilyen könnyű lerombolni a ti imázsotokat is?

Bizony, bizony. Nagyon érzékeny terület ugyanis a miénk. Ha végig gondoljuk, mi történik? Teljes mértékben belelátunk valakinek az életébe, a pénztárcájába. S ezt becsülettel, teljes titoktartással kell tennünk. Egy megbízás alkalmával látjuk az ügyfél kezében lévő lapokat, s ezeket mindig az ő érdekét maximálisan képviselve játszhatjuk csak ki.

A kódex megfogalmazza a tisztességes magatartás igényét, arra vonatkozóan is, hogy az egyes irodák megfelelő működésének, eredményességének, fennmaradásának alapfeltétele az erkölcsös és egymás érdekeit kölcsönösen respektáló üzleti magatartás. Mi a helyzet városunkban ezen a téren?

Itt nagyon fontos elmondanom, hogy nagy átlagban rend van a mi szűk pátriánkban. Ami viszont előfordul, hogy olyan ígéretekkel kecsegtető adás-vételt hirdetnek ingatlanosok, aminek járulékos költségei először rejtve maradnak, majd végül más formában csak felszínre bukkannak, s az ügyfelet terhelik, majdnem, hogy meglepetésszerűen. Az ilyen turpisságokra előbb-utóbb úgyis fény derül, s itt már fennáll a bizalomvesztés esélye.

Szerencsére én túlnyomó részt jó kapcsolatot ápolok a többiekkel, s ez egymás segítésében nyilvánul meg. Vegyünk egy gyakran előforduló példát: az én ügyfelem elad rajtam keresztül egy lakást, de a kínálatunkban nem szerepel éppen álmai otthona. Látja azonban mások kínálatában. Ez a helyzet feltételez, megkíván egy együttműködést azzal a másik ügynökséggel.

Az így összeálló láncolat az ügyfél érdekeit segíti, de nem utolsó sorban pozitív megítélést ad az ingatlanközvetítői szakmának is. Mi a Trend Ingatlanügynökségnél tehát így gondolkozunk, s ha ez szimpatikus az eladni, vásárolni vágyóknak keressenek minket a Dózsa György út 52-ben, s látogassák meg weblapunkat: www.trend-ingatlan.hu

Folytatása következik…

 

                                                                                                                              Beszter NapiHami Csoport

Beszter - NapiHami csoport - www.napihami.hu
Siker&Ember Blog
Minden jog fenntartva! © Trend Ingatlan | honlapkészítés: DDSWEB